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Oggetto:
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Marketing A

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Marketing A

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Academic year 2018/2019

Course ID
MAN0271
Teaching staff
Fabrizio Mosca (Lecturer)
Cecilia Casalegno (Lecturer)
Thomas Said Majd (Lecturer)
Valentina Chiaudano (Tutor)
Year
2nd year
Type
Distinctive
Credits/Recognition
6
Course disciplinary sector (SSD)
SECS-P/08 - economia e gestione delle imprese
Delivery
Formal authority
Language
English
Attendance
Obligatory
Oggetto:

Sommario del corso

Oggetto:

Course objectives

The marketing course has the purpose to define the role of the marketing function inside a company and illustrate its principles and rules. 

Il corso di marketing ha lo scopo di definire il ruolo della funzione di marketing all'interno di un'azienda e illustrarne i principi e le regole.

Oggetto:

Results of learning outcomes

The objective is to professionalize students with the necessary notions in order to become a marketing manager and work in a marketing team.

L'obiettivo è di professionalizzare gli studenti con le nozioni necessarie per diventare un responsabile marketing e lavorare in un team di marketing.

Oggetto:

Course delivery

Frontal lectures 

lezioni frontali

Oggetto:

Learning assessment methods

written exam, whith open questions (three questions)

esame scritto, tre domande a risposta aperta

Oggetto:

Support activities

Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L. C., & Piercy, N. (2019). Principles of Marketing. European edition. Essex: Pearson Education Limited.

Oggetto:

Program

- Marketing basics
Evolution of the marketing function inside a company – Marketing: classic and modern definiton - Micromarketing and macromarketing - Marketing related to other functional areas in a company - Marketing and company framework generic and specific.
- Strategic planning and marketing planning
Strategic planning – Strategic analysis and its utility for marketing - Marketing and strategies development - Marketing and competitive strategies – Marketing strategies in a company – From corporate strategy to marketing strategy – Different marketing strategies linked to company market position.
- The market
Customer behavior – Organization behavior – Competitive analysis – Market researches and information technology
- Segmentation - Positioning.

Second session
- Marketing mix variables
Product and service policies – New products/services development – Price determination methods – Market prices in specific conditions – Distribution channel choice, distribution intensity, channel managing - Logistics – Promotion strategies – The role of employees in sales, advertisement and public relation - Internet marketing: application fields and managing strategies – Marketing strategies plan e management – Quantitative aspects

Third session
- Case studies, company presentations and exercise
The used educational method includes classroom debate about case studies, companies presentations with speakers with a great marketing experience.

- Nozioni di base sul marketing Evoluzione della funzione di marketing all'interno di un'azienda;  - Marketing: definizione classica e moderna; - Micromarketing e macromarketing ;- Marketing relativo ad altre aree funzionali di un'azienda; - Marketing e framework aziendale generico e specifico. - Pianificazione strategica e pianificazione del marketing Pianificazione strategica - Analisi strategica e sua utilità per il marketing - Sviluppo di strategie e marketing - Strategie di marketing e competitive - Strategie di marketing in un'azienda - Dalla strategia aziendale alla strategia di marketing - Diverse strategie di marketing legate alla posizione di mercato dell'azienda. - Il mercato Comportamento del cliente - Comportamento dell'organizzazione - Analisi della concorrenza - Ricerche di mercato e tecnologia dell'informazione - Segmentazione - Posizionamento. Seconda sessione - Variabili di marketing mix Politiche di prodotti e servizi - Sviluppo di nuovi prodotti / servizi - Metodi di determinazione dei prezzi - Prezzi di mercato in condizioni specifiche - Scelta del canale di distribuzione, intensità della distribuzione, gestione dei canali - Logistica - Strategie di promozione - Il ruolo dei dipendenti nelle vendite, pubblicità e pubbliche relazioni - Marketing su Internet : campi di applicazione e strategie di gestione - Piano di strategie di marketing e gestione - Aspetti quantitativi Terza sessione - Casi studio, presentazioni aziendali ed esercitazioni Il metodo educativo utilizzato include il dibattito in classe su casi di studio, presentazioni di aziende con relatori con una grande esperienza di marketing.

Suggested readings and bibliography

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Kotler's books



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Last update: 05/02/2021 17:04
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